نکوهش استهزاء در قرآن کریم

*یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا یَسْخَرْ قَوْمٌ مِنْ قَوْمٍ عَسَىٰ أَنْ یَکُونُوا خَیْرًا مِنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِنْ نِسَاءٍ عَسَىٰ أَنْ یَکُنَّ خَیْرًا مِنْهُنَّ وَلَاتَلْمِزُوا أَنْفُسَکُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِبِئْسَ الِاسْمُالْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَنْ لَمْ یَتُبْ فَأُولَٰئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ* 
(حجرات، آیه 11) 
 
 
 
اى اهل ایمان! نباید گروهى گروه دیگر را مسخره کنند، شاید مسخره شده‏ها از مسخره کنندگان بهترباشند، ونباید زنانى زنان دیگر را [مسخره کنند] شاید مسخره شده‏ها از مسخره کنندگان بهتر باشند، و از یکدیگر عیب‏جویى نکنید و یکدیگر را با لقب هاى ناپسند صدا نزنید؛ بد نشانه و علامتى است اینکه انسانى را پس از ایمان آوردنش به لقب زشت علامت‏گذارى کنند و کسانى که [از این امور ناهنجار و زشت] توبه نکنند ستمکارند. 
 
خدایا راه راست را نشانم بده
نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1391/01/28 ساعت 08:38 ب.ظ

سحر جون خودتو ناراحت نکن آخرش حل میشه اینا بچگی کردن

ممنون دوست عزیز اما من که خودم رو ناراحت نکردم چون دلیلی نداره هدف من از این پست صرفا یادآوری کوچیک نبودن بعضی اشتباهاته به امید اینکه مجددا از جانب هیچکس حتی خود من تکرار نشه!

یه همکلاسی 1391/01/29 ساعت 08:59 ق.ظ

این جیزا از یه شوخی ساده شروع میشه و کم کم به دنبالش بی احترامی میاره و حرمتها بین ادما شکسته میشه و تبدیل به یه شوخی تلخ میشه که فقط ازردن همدیگر را در پی داره!منم مثل قران خیلی از مسخره کردن بدم میاد!

[ بدون نام ] 1391/01/29 ساعت 09:39 ق.ظ

هرچی بوده گذشته سعی کنید زیاد کشش ندید

کاملا درسته و حق با شماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد