سال یک هزار و سیصد و نود و دو

 

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد، به تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شما دوستان مسئلت مینماییم


پروتز دندان و انواع آن (قسمت دوم)

پروتز متحرک چیست ؟
پروتز متحرک به دو دسته زیر تقسیم می شود :
1 -
پروتز پارسیل
2 -
پروتز کامل

پروتز پارسیل

این پروتز شامل چندین دندان جایگزین متصل به یک پایه پلاستیک به رنگ لثه است که توسط یک اسکلت فلزی بهم متصل شده اند. پروتز پارسیل با گیرههای فلزی یا وسایلی که به آنها اتصالات دقیق اطلاق میشود به دندانهای طبیعی شما متصل میشود. این اتصالات دقیق تقریباً دیده نمیشوند و معمولاً از گیرههای فلزی زیباتر هستند. ممکن است برای تطابق بهتر یک پروتز پارسیل با دندانهای طبیعی، لازم باشد که آنها روکش شوند. بویژه وقتی از اتصالات دقیق استفاده میشود.


برای دیدن متن کامل به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب ...

دیـکشـنــری طنـز فارســی به فارســــی

دبستان: روزهای خوش نوجوانی، مشق شب، فحش بابا، فلک معلم، شلنگ ناظم، خوشی در مراسم ختم.  

کشمش: انگوری که خود را ساعت ها زیر آفتاب برنزه کرده است.  

ادامه مطلب ...

دندان صدفی


روش هایی ساده برای سفید ماندن دندانها

سال‌های پیش و شاید همین امروزه روز در بسیاری از فرهنگ‌ها و مجامع شکل خاصی از دندان‌ها علامت زیبایی بوده است.رنگ کردن دندان‌ها به رنگ‌های سیاه و تیره،تراشیدن دندان‌ها به شکل‌های مختلف و یا روکش‌های طلای دندان‌ها،همگی در فرهنگ‌های مختلف جهان ممکن است علامت زیبایی شناخته شود اما در کشور ما و بسیاری از جوامعی که فرهنگ و رفتاری شبیه به ما دارند،داشتن دندان‌هایی مرتب،خوش ‌شکل و از همه مهم‌تر سفید،علامت خاص زیبایی دندان‌ها شناخته می‌شود.

برای دیدن متن کامل به ادامه ی مطلب مراجعه فرمایید

ادامه مطلب ...