۲۹خرداد سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی

 

 

-هر کسی را نه بدان گونه که « هست »، احساس می کنند
بدان گونه که « احساسش » می کنند ، هست . 


-خدایا به هر که دوست می داری بیاموز
که عشق از زندگی کردن بهتر است ،
و به هرکه دوست تر می داری ، بچشان
که دوست داشتن از عشق برتر ! 

 

-تا بی پناه نگردم ، پناهم نخواهی داد
تا نیفتم ، دستم را نخواهی گرفت  

 

-وقتی عشق فرمان می دهد،
« محال» سر تسلیم فرود می آورد. 

 

-عشق در اوج اخلاصش ،
به ایثار رسیده است
و در اوج ایثارش ،
به قساوت ! 

 

-می دانم تشنه ای اما …
اما این دریا را در کوزه نمی توان کرد.  

  

-عشقی فراتر از انسان و فروتر از خدا نیز هست؛
و آن دوست داشتن است.  

 

-دوست داشتن از عشق برتر است
و من هرگز خود را
تا سطح بلند ترین قله عشق های بلند ، پایین نخواهم آورد.  

 

-غریقی در طوفان تنها مانده است
آخرین فریادهای خسته اش را
که تو را می خواند  بشنو ، بشتاب ، او را دریاب  

-در این جا که هر درختی مرا قامت تفنگی است
و صدای هرگامی غمم !  

 

-تو می دانی که من
از میان همه نعمت های این جهان ، آن چه را برگزیده ام و دوست می دارم.
تنهایی است  

 

-ای که تو آن من دیگرمی
ای تو که آن توی دیگرتم
زاد سفر برگیر و قدم در راه نِه
که من در پایان راه
بی صبرانه منتظر رسیدن توام !

 

-انسان نقطه ای است میان دو بی نهایت: بی نهایت لجن بی نهایت فرشته!
 

-آن گاه که تقدیر واقع نگردید از تدبیر نیز کاری ساخته نیست. 

 

-مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید پس از مرگ به هیچ کار نخواهد آمد. 

 

-اگر توانستی (( نفهمی)) می توانی خوشبخت باشی ! 

 

 

 

  

 

 

 

 

  

 

 

وی در ۲۹ خرداد ۱۳۵۶ در حالیکه سه هفته از سفرش به انگلستان می‌گذشت، در ساوت‌همپتون به شکل مشکوکی درگذشت. دلیل رسمی مرگ وی انسداد شرائین و نرسیدن خون به قلب اعلام شد؛ هرچند مرگ وی به دلیل نداشتن سابقهٔ بیماری قلبی، عدم کالبدشکافی و اعلام نتیجه سریع و خبرداشتن سفارت ایران در لندن از مرگ وی قبل از اعلام رسمی خبر مشکوک بود. 

شریعتی وصیت کرده بود که وی را در حسینیهٔ ارشاد دفن کنند، ولی در قبرستانی کنار آرامگاه زینب کبری، در شهر دمشق نگهداری می‌شود و خانواده‌اش هزینه نگهداری جسد وی را متقبل شدند.گویند که پس از مرگ وی یکی از شعرای بزرگ معاصر در قبر او شعری با این مقدمه را سرود:  

 

گر ملحد و گر دهری و کافر باشد 

باید بچشد عذاب تنهایی را  

مردی که ز عصر خود فراتر باشد !!! 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
کوروش 1391/03/30 ساعت 03:34 ق.ظ

سلام.واقعا از مطلبی که قرار دادید لذت بردم.بخصوص وقتی میبینم چند وقتیه که عدهای کوردل و کور ذهن پیام هآیی. پخش میکنند که توش جمله های شهید رو مسخره میکنند.دست شما درد نکنه.در ضمن من یکی از دوستهای سعید سرداری ل هستم سایت رو ایشون معرفی کرد.

sharifi 1391/03/30 ساعت 11:06 ق.ظ

پشت چراغ قرمز پسرک با چشمانی معصوم ودستانی کوچک گفت:چسب زخم نمیخواهید؟پنج تا صدتومن.آهی کشیدم و با خود گفتم تمام چسب زخمهایت را هم که بخرم نه زخمهای من خوب میشود نه زخمهای تو....دکترشریعتی

تنهایی 1391/04/03 ساعت 10:48 ق.ظ

برای نامدار شدن باید گاهی گم نام ماند.وانان که نامدار شدند هرگز فراموش نخواهند شد

ورودی 91 1391/07/18 ساعت 01:40 ق.ظ

خیلی قشنگ بود بازم بزارید

متشکرم
حتما
شما هم باز سر بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد