جان آذربایجان...


باز لـــرزید
تمام جانم ،
با تو لـرزید ،
با تو که کودکت را ،
زیــــــــــــــــر آوار ،
جستجو می کردی ،

با تو که صدای نفس های مادرت را ،
هنوز می شنیـــــدی ،
با تو که پــــــدر را ،
میان سنــــگ ها ،
جستجو می کردی ،
تمام روحم ،
جسمم ،
جانم ،
لرزید ، 
دوباره کفن و دفن زندگــــــی ،
صدای یا خدا،
خدای ،
کشورم ،
شنیدی؟
خدایا ،
قرار بود هر چه هست ،
در بــــــــــــم ،
تمامش کنی ،
این نبود قرار مــا؟ 

اما تو باز کافی نمیدانی ....
"ارگ" را از "بم" گرفتی.
حرفی‌ نزدیم.
"جان" را از "آذربایجان" نگیر!!!!




نظرات 10 + ارسال نظر
... 1391/05/27 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام.انتظارداشتم این پست یه ذره زودترنوشته بشه ولی بازهم خیلی خوب.ممنون.خیلی حادثه وحشتناکی بود.فقط بایدبگیم خدابهشون صبربده.صبر...چون. خیلی سخته.

سلام
کاملا قبول دارم و به خاطر همین از جانب خودم قلبا عذرخواهی میکنم.
اگر برام ممکن بود حتما زودتر میگذاشتم.
از این دقت نظرتون واقعا ممنونم و مجددا از همه عذرخواهی می کنم.

1ایرانی 1391/05/27 ساعت 02:50 ب.ظ

واقعا ناراحت شدم و آرزوی صبر و شکیبایی واسه بازماندگان حادثه دارم

1ایرانی 1391/05/27 ساعت 02:59 ب.ظ

.......و گاهی احساس در کلام نمیگنجد.......

یه نفر 1391/05/27 ساعت 08:31 ب.ظ

برات ناراحتم
غمگینم
مث توام
تو دلم حس بدی دارم
بفهم
بدون
من هم باتو شریکم تو این غصه....

Agostino ™SPN 1391/05/28 ساعت 10:41 ب.ظ

یکم طولانیه ولی بخونینش ( تو 2 قسمت میدم)

روستا ها آسیب دیدن و روستایی ها
همون هایی که خونشون کاهگلی هم بود باز می گفتند خدا رو شکر
هموناییکه 18 ساعت تو روز کار میکردن و باز سالی یه دست لباس
می خریدند ..........
هموناییکه چروک دستشون ، شرف ِ زمین کشاورزیشونه ........
شما ها که به انصاف معتقدید
یا شما ها که مسلمانید و فطریه میدید ؟
جدا میدونید الان باید به کی کمک کنید دیگه ؟؟
نه مسجدی .... نه مدرسه ای .........
سقف ِ خونه ها ، غرور مرد ها ... دل مادر ها ریخته ........
دیشب از کل تلویزیون صدای گریه میومد ...
اما همش اشتباهی به آسمون می رفت ...
دستی که به دعا بلند میشه
دیگه فرقی بین مسلمون و نا مسلمون نمیذاره..................
چه برسه فارس و آذربایجانی

با سلام حتما ادامشم میخونیم.

Agostino ™SPN 1391/05/28 ساعت 10:43 ب.ظ

ye kam toOlanie vali bekhoOninesh

روستا ها آسیب دیدن و روستایی ها
همون هایی که خونشون کاهگلی هم بود باز می گفتند خدا رو شکر
هموناییکه 18 ساعت تو روز کار میکردن و باز سالی یه دست لباس
می خریدند ..........
هموناییکه چروک دستشون ، شرف ِ زمین کشاورزیشونه ........
شما ها که به انصاف معتقدید
یا شما ها که مسلمانید و فطریه میدید ؟
جدا میدونید الان باید به کی کمک کنید دیگه ؟؟
نه مسجدی .... نه مدرسه ای .........
سقف ِ خونه ها ، غرور مرد ها ... دل مادر ها ریخته ........
دیشب از کل تلویزیون صدای گریه میومد ...
اما همش اشتباهی به آسمون می رفت ...
دستی که به دعا بلند میشه
دیگه فرقی بین مسلمون و نا مسلمون نمیذاره..................
چه برسه فارس و آذربایجانی

Agostino ™SPN 1391/05/28 ساعت 10:45 ب.ظ

دیشب خدا داشت تو آذربایجان میدوید ...
اما تلویزیون داشت آسمونو نشون میداد ....
اما تلویزیون داشت آسمونو نشون میداد ......
ترامادول چیز خوبیست
یادم میرود خشم طبیعت را
که زیر پای آذربایجان نشسته است .....
یادم میرود شماره آتش نشانی را .... که خودش آتش گرفته ...
آمبولانسی را که به رویش نمی آورد / مردمانش را یواشکی زیر میکند
پدری که بچه اش را جا گذاشته است
میان رو در وایسی ِ زمین و زیرزمین
مادری که روی یک پای ِ گریه / بی امان ایستاده است
و زیر بار ِ سکون / نمی رود ... از بس که کودکش/ تکان نمیخورد
خدا هم این روز ها ایمان دارد
ترامادول چیزخوبیست ...

از: هومن شریفی

ممنون بی نظیر بود...

تلنگرها باید من را...
نه دیگر از تلنگر گذشته است!!!
..................................................................................
غم های من را نه تومیفهمی نه او که به خیال خود با من همدردی می کند...
من غصه دارم اما خدا می داند که حسابی است بین من و خودش ...
شما را به همان خدا ما را رها کنید ...
دردی از من برنمیداری آتش به زخم من مپاش...
بگذار در خلوت سیاه غمم تنها امیدم این باشد فریاد کنم از غصه به کودکم پدرم مادرم خواهر و برادرم که
یالواریرام اویان.... ( قسمت میدهم برخیز...!)
..............................................................................
نظر شما در پست (پیشاپیش عید سعید فطر مبارک):
شما هم بدتر از صدا و سیما کردین که!
اونا از یه طرف پیام تسلیت میدن، بدش خنده بازار پخش میکنن.
شما هم اینجا اول پُستِ "جان آذربایجان" رو گذاشتین،بعدش عیدفطر رو تبریک میگین؟؟؟

خوووو من الان چی بگم؟ تبریک یا تسلیت؟ :)

پاسخ:
ببخشید ولی تو رو خدا ما رو به صدا سیما نسبت ندید که حسابی ...
قبول دارم اما پست تبریک صرفا مناسبتیه.
ولی جان آذزبایجان یه غصه بزرگ!
همین که شک میکنیم تو این اوضاع باید تبریک بگیم یا تسلیت ارزش داره!
تو این عید از خدا براشون صبر و آرامش و عزت!!!! آرزو کنیم.
(هرچند گفتنش به لفظ ساده اس!)
مجددا تشکر و عذرخواهی
................................................................................
ضمنا پست (پیشاپیش عید فطر بر همکلاسی های محترم مبارک) رو برداشتم به دلیل اینکه تبریک پیشاپیش بود و ساعاتی بعد عید اعلام شد و اینکه یک پست دیگه به قصد تبریک عید هست.
اما از دقت نظرتون ممنوم.

دالی 1391/05/29 ساعت 11:01 ب.ظ

به به چه جووووو خوبیه!

دالی 1391/05/30 ساعت 06:33 ب.ظ

راس میگم خب!!! چرا این شکلیشدی؟
نه خوشم اومد از این همه احساسات و اظهار نظرهای جااااااالب!
به آینده دندون90بوشهر امییییییییییییییییییدوار شدم!

متعجب 1391/06/01 ساعت 12:56 ب.ظ

وااااااااااااااااااااااااااااااای یه چیز خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخنده داررررررررررررررر!
فهمیدیییییییییییییین چی شدههههه!؟؟؟؟
تو سایت مزمزمزمزمزمزخخرخرخرخرخرخرخرخرخرفففففف دانشگاه اول انتخاب واحد زده فیزیو عملی 3333333333!!!!!
خدا این ملت چرا ایققققدددده باهووووووووووشن!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد